måndag 15 april 2013

Hemresan

Jag hade klockan på ringning 8 för att komma upp i tid. Jag var tvungen att lämna rummet före kl 11. Jag åkte ner i källaren för att blogga om lördagskvällen och tog sedan en dusch. När jag var färdig var klockan redan 10:40 så jag var tvungen att dra. Jag tog tunnelbanan ner till Penn station och fick mig en frukost där. Sedan tåget till Newark. När jag gjort mig av med väskan gick jag och lullade lite på flygplatsen och åt två pizzaslicar som avslutning på ätvistelsen.

Vid gaten träffade jag en svensk kille som också varit på en av dagarna av festivalen. Denna kille verkade resa världen runt för att lyssna på musik. Han hade dessutom nyligen startat ett litet skivbolag som ger ut vinylskivor. På planet hamnade jag bredvid en dam vars farfar var från Kristinehamn. Vi pratade om allt möjligt och tiden gick ganska fort. Jag hade köpt sömntabletter så jag skulle få sova. Det funkade ändå inte och jag var vaken hela resan. I skrivande stund har jag varit vaken i över 30 timmar.

Sammanfattningsvis var denna, den sjätte resan, en bland de bättre. Jag har mått bra psykiskt hela tiden men kroppen har varit för tung. Mycket bra musik. Ett axplock av höjdpunkterna på Crossroadsfestivalen har sammanställts av någon. Jag håller med om det mesta i den sammanställningen. Klicka här så kan ni själva se vilka höjdpunkterna var. Det finns både bilder och filmklipp.
Jag har märkt att jag fotograferat mindre. Jag är inte lika överväldigad av den fantastiska staden men jag tar heller inte chansen att upptäcka något nytt som kan imponera på mig. Det kommer delvis att bli ändring på det när Lina kommer med.Vi ska utforska delar där jag inte har varit.

Detta får bli den avslutande bilden från resedagboken New York april 2013.
Mitt hemgående plan med Manhattans skyline i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar