torsdag 4 april 2013

Sista natten i kapellet

Avfärd närmar sig. Väskan är packad och nu ska jag åka till Karlstad för att jobba en sista dag innan jag ska börja min färd västerut. Kl 17:58 går tåget till Tokholm. Där tar jag en matbit på Centralen och åker sedan ut till Arlanda för en natt på Rest and Fly på Sky City.
Som synes så blev det inte så mycket packning i "amerikakofferten". Jag blev tvungen att packa ner en gammal kudde också för att inte prylarna ska ligga och skramla på botten. Kudden kommer att komma väl till pass när jag vill ligga på rummet och läsa. Jag lämnar den där när jag åker för då kommer väskan bli full av mina inköp.
Nästa blogginlägg blir på plats i New York. För den som vill läsa tidigare New York-bloggar under tiden hänvisar jag till "Kapellbloggen". I högermarginalen finns länkar till tidigare år.

3 kommentarer:

  1. Bra färg på väskan. Lite lättare att hitta bland alla de dassiga färgerna på rullbandet. Önskar dig en härlig resa och jag hänger med dig här på bloggen :).

    SvaraRadera
  2. Råkade stöta på din blogg och tänkte hänga med under din resa som de New York-fantaster vi blivit... Vi har under våra resor i New York lärt känna Paula som spelar saxofon. Varje måndagkväll kan man se henne i Rev Vince Anderson and his love choir i Williamsburg på Union Pool. Ett tips på musik med fullt ös från början till slut! Om du råkar hamna där så hälsa gärna henne från Eva & Stefan :) (Där är hård legkontroll oavsett ålder)
    Ha en underbar resa.
    https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=rev+vince+anderson+and+his+love+choir&ie=UTF-8&oe=UTF-8

    Eva
    http://peopleinthestreet.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Smart packat, Eddie! Självklart följer jag dig i år också; det ska bli spännande! Vad kul att min vän Eva hittat hit också (hej, hej, Eva!). Vi NY-nördar får hålla ihop ...

    Hoppas flighten blir bra!

    SvaraRadera